Megtörtént a béremelés
Az állami tisztviselőkről szóló 2016. évi LII. törvény hatálybalépésével életbe lépett az állami tisztviselőkre vonatkozó új illetményrendszer.
A Békés Megyei Kormányhivatal Szeghalmi Járási Hivatalát érintően 2016. július 1. napjától 56 fő dolgozó bére emelkedett, átlagosan 37,7 %-kal.
Az állami tisztviselőkről szóló jogszabály értelmében az állami tisztviselők illetménye nem alapilletményből, valamint kiegészítésekből és pótlékokból áll, hanem az előmenetelhez kapcsolódóan sávosan állapítják meg.
A júliustól bevezetett illetményrendszer meghálálja a szolgálatban eltöltött éveket, de lehetőséget ad a tudás, a teljesítmény és a szorgalom elismerésére is. Egy új, szolgáltató szemléletű és az ország versenyképességét érdemben javító közigazgatásban ugyanis egyformán szükségünk van a pályakezdők motiváltságára, fokozott teljesítményére és az idősebb munkatársak pótolhatatlan tudására, iránymutató tapasztalatára.
A béremeléssel együtt a járási hivatalban dolgozók feladata, felelőssége is változott. Az állami tisztviselőknek 2017. július 1. után vagy már a belépéskor rendelkeznie kell a közigazgatási tanulmányok szakirányú továbbképzés nyújtotta végzettséggel, amelyet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervez, vagy két éven belül kell megszereznie a képesítést.
A kormány fontos célkitűzései - mint amilyen a közigazgatás megreformálása, vagy az egyablakos ügyintézés kialakítása - mellett ezzel a döntéssel a közszolgálati életpálya modell is bevezetésre került.
Önkormányzat elérhetőségei: Telefon: 06-66/491-058; 06-66/491-401; 06-66/491-858, E-mail: info@fuzesgyarmat.hu, Cím: 5525 Füzesgyarmat, Szabadság tér 1.