------------------------------------
HVB_hat.png
------------------------------------
Népszámlálás 2022
------------------------------------

Aktuális hírek

Tájékoztatás

2021. September 23. 09:10
 footer_3
 
Tisztelt Lakosság!
 
Az alábbiakban néhány, az egészségügyi ellátás igénybevételével, illetve a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos szabályról szeretném tájékoztatni Önöket.
 

A betegellátás mind az alapellátásban, mind a járóbeteg szakellátásban telefonos előjegyzés alapján történik (vérvétel és röntgenfelvétel készítése esetén is). Az időpont egyeztetés intervallumát a szolgáltatók saját hatáskörükben határozzák meg. Természetesen az előjegyzéstől eltekintenek sürgős szükség esetén.

Megmaradt a telemedicina lehetősége is abban az esetben, amikor a személyes orvos-beteg találkozás nem indokolt (gyógyszer felírás, konzultáció elkészült vizsgálati eredményekről, panaszmentes páciens szakorvosi javaslatának meghosszabbítása, szakorvosi tanácsadás, orvosi beutaló kiállítása). A telemedicina igénybevételére az orvos rendelési ideje alatt van lehetőség.

Kérjük, hogy vizsgálatra lehetőleg a megadott időpontban érkezzenek, ezzel is biztosítva a megfelelő távolság betartását, illetve a zárt térben való fokozott fertőződés elkerülését.

SÜRGŐS SZÜKSÉG:

Olyan, hirtelen fellépő egészségi állapotváltozás, amely esetében az azonnali egészségügyi ellátás elmaradása közvetlen életveszélyt, vagy beavatkozás nélkül ahhoz vezető állapotromlást, vagy súlyos vagy maradandó egészség károsodást vagy társadalmilag tűrhetetlennek minősített, tartós fájdalmat okoz.

Sürgősségi ellátást igénylő állapotok jellemzője, hogy a tünetek:

  • hirtelen kezdődnek (trauma, mérgezések, szívritmus zavarok, szív érrendszeri zavarok, agyi keringési zavarok, hőártalmak, áramütés, vízi balesetek, akut hasi katasztrófák)
  • gyors lefolyásúak (percek, órák)
  • állapot rosszabbodás látványos és gyors,
  • időfaktor jelentősége, a beteg „aranyórája” (rövid idő alatt látványos, érezhető állapotrosszabbodás)

Sürgősségi kórképek riasztó tünetei a teljesség igénye nélkül:

  • nagy fájdalom, bő vérzés,
  • csillapíthatatlan magas láz,
  • nagyfokú sápadtság vagy szederjesség,
  • igen gyér vagy igen szapora, illetve szabálytalan pulzus,
  • eszmélet- és/vagy tudatzavar,
  • makacs hányás,
  • nehézlégzés, légszomj,
  • görcsroham, terjedő bénulás.

Az egészségügyi intézményekben továbbra is kötelező az orr-szájmaszk viselése, az épületbe történő belépéstől az intézmény elhagyásáig.

 

Szeretném eloszlatni azt a tévhitet, miszerint védettségi igazolvány nélkül a beteg ellátása megtagadásra kerül.

Egészségügyi intézménybe történő belépéskor megkönnyíti a személyzet dolgát, ha védettségi igazolványát felmutatja. Igazolvány hiányában prae-triage-on esik át a beteg, a beengedésről gondoskodó személy kérdéseivel alaposan meggyőződik arról, hogy a páciens nem fertőzés gyanús. Emellett hőmérséklet mérés és kézfertőtlenítés előzi meg a vizsgálatokat.

A beteg vizsgálatának nem feltétele a védettségi igazolvány, kivéve invaziv vizsgálatok elvégzésénél.

INVAZIV VIZSGÁLAT:

A beteg testébe bőrön, nyálkahártyán vagy más testnyíláson keresztül behatoló fizikai beavatkozás, ide nem értve a beteg számára szakmai szempontból elhanyagolható kockázatot jelentő beavatkozásokat (tehát a vérvétel kivétel).

Invaziv vizsgálat, illetve tervezett kórházi tartózkodás védettségi igazolvány hiányában csak abban az esetben kivitelezhető, ha a beteg 48 óránál nem régebbi negatív PCR teszttel rendelkezik, melyet saját költségére külső szolgáltatónál végeztet el.

Térítésmentes PCR tesztre jogosult az a személy,

  • akit sürgős szükség miatt látnak el,
  • aki orvosi szakvéleménnyel igazolja, hogy a védőoltás számára ellenjavalt,
  • illetve kiskorú gyermek ellátása esetén.

 

Néhány gondolat a védettségi igazolványokról:

Kétféle védettségi igazolványt állított ki a hatóság:

  • SARS-COV-2 vírusfertőzésen átesett betegek lejárati időt tartalmazó,
  • oltást felvett páciensek lejárati idő nélküli igazolványa.

A lejárati időt tartalmazó védettségi igazolvány 4 hónap időtartamra a Kormányablakban újra igényelhető abban az esetben, ha a vírusfertőzésen átesett beteg hiteles SARC-COV-2 antitest teszt eredménnyel igazolja, hogy a mért antitest szintje alapján jogosult az igazolvány ismételt kiállítására.

 

Fenti szabályok ismeretével és betartásával sok kellemetlenségtől kímélhetik meg magukat, illetve megkönnyítik az egészségügyi ellátásban dolgozó kollégák munkáját!

 

Jó egészséget kívánok Önöknek!

 dr. Tóth Tünde

 

 

A teljes tájékoztatást megtekinthető letölthető ITT. (.pdf)

 

 



  TOP_PLUSZ-1.2.1-21-BS1-2022-00027 pályázat linkelhető képe TOP_PLUSZ-1-1-1 pályázat linkelhető képe TOP_PLUSZ-1_2_3-21 pályázat linkelhető képe TOP_PLUSZ-2.1.1-21 pályázat linkelhető képe TOP_PLUSZ-1.2.2-21 pályázat linkelhető képe TOP_PLUSZ-3.1.2-21 pályázat linkelhető képe Projekttbla Building TOP-1.4.1-19 pályázat linkelhető képe TOP-1.4.1-19 pályázat linkelhető képe TOP-2.1.3-16 pályázat linkelhető képe TOP-1.2.1-15 pályázat linkelhető képe TOP-4.3.1-15 pályázat linkelhető képe TOP-5.2.1-15 pályázat linkelhető képe TOP-3.2.1-16 pályázat linkelhető képe TOP-2.1.2-16 pályázat linkelhető képe vp6_7_2_1_7 pályázat linkelhető képe efop_2_4_3_18_2018 pályázat linkelhető képe Fzesgyarmat KEOP pályázat linkelhető képe  EFOP-3.9.2 pályázat linkelhető képe Projekttbla 4_1_1 pályázat linkelhető képe Projekttbla testverprogram top_5_3_1 pályázat linkelhető képe

 

Önkormányzat elérhetőségei: Telefon: 06-66/491-058; 06-66/491-401; 06-66/491-858, E-mail: info@fuzesgyarmat.hu, Cím: 5525 Füzesgyarmat, Szabadság tér 1.